Statute about system of aid council of BiH

Temeljem članka IV.4.a) Ustava Bosne i Hercegovine, Parlamentarna skupština Bosne i Hercegovine, na 21. sjednici Zastupničkog doma, održanoj 3. februara 2012. godine, i na 12. sjednici Doma naroda, održanoj 3.februara 2012. godine, usvojila je

ZAKON O SISTEMU DRŽAVNE POMOĆI U

BOSNI I HERCEGOVINI

POGLAVLJE I. OPĆE ODREDBE


Članak 1.
(Predmet)


(1) Ovim se Zakonom uređuju opći uvjeti za dodjelu, nadzor nad dodjelom i korištenjem, odobravanjem i povratom nezakonito dodijeljene državne potpore, popis državne potpore i izvješćivanje o državnoj potpori, radi uspostave i osiguranja konkurentnih tržišnih uvjeta te ispunjenja preuzetih obveza po sklopljenim međunarodnim ugovorima koji sadrže odredbe o državnoj potpori.
(2) Ovim se Zakonom također utvrđuju tijela nadležna njegovu za primjenu i provedbu sukladno pravilima Europske unije o državnoj potpori, posebice Vijeće za državnu potporu Bosne i Hercegovine (u daljnjem tekstu: Vijeće).


Članak 2.
(Definicije pojmova)


U svrhu ovoga Zakona primjenjuju se sljedeće definicije:
a) Vrste državne potpore koja se pruža mogu biti, ali nisu ograničene na: subvencije, nepovratnu potporu, izuzeća, umanjenja poreza ili izuzeća od poreza (porezne povlastice), otpisivanje dugovanja ili preuzimanje dugovanja, dodjeljivanje zajmova, kredita s preferencijalnim kamatnim stopama i druge vrste potpore kojima se gospodarski subjekt dovodi u povoljniji položaj u pogledu tržišne konkurencije u odnosu na ostale subjekte na tržištu;
b) Postojeća državna potpora je svaka državna potpora koja je postojala prije formiranja Vijeća i koja se još uvijek primjenjuje, te državna potpora koja je odobrena sukladno odredbama ovoga Zakona;
c) Državna potpora male vrijednosti (de minimis potpora) je državna potpora jednom gospodarskom subjektu za bilo koju svrhu koja se dodjeljuje jednom ili više puta i koja ne prelazi iznos koji se primjenjuje sukladno odgovarajućim pravilima Europske unije o de minimis potpori za taj gospodarski subjekt tijekom bilo kojeg razdoblja od tri fiskalne godine, izuzimajući aktivnosti koje se odnose na izvoz, potporu koja se odnosi na prednost korištenja domaće u odnosu na uvoznu robu, potporu dodijeljenu sektoru ugljena, kupnji vozila za teretni promet koja se dodjeljuju gospodarskim subjektima koji se bave cestovnim prijevozom tereta iznajmljivanjem ili za naknadu, te potpora dodijeljena gospodarskim subjektima u poteškoćama;
d) Potpora za sanaciju je financijska pomoć gospodarskom subjektu u poteškoćama tijekom razdoblja u kojem se priprema plan njegovog restrukturiranja ili likvidacije;
e) Potpora za restrukturiranje je financijska pomoć usmjerena na restrukturiranje djelatnosti gospodarskog subjekta i osiguranje njegove dugoročne održivosti u razumnom vremenskom razdoblju;
f) Državna potpora za istraživanje i razvoj je pomoć osnovnim istraživanjima, primijenjenim istraživanjima i aktivnostima koje prethode razvoju konkurentnosti; osnovna istraživanja su istraživanja pokusne ili teorijske naravi koja nisu namijenjena izravnom postizanju posebnih industrijskih ili komercijalnih ciljeva; industrijska istraživanja su istraživanja usmjerena na stjecanje znanja o razvoju novih (ili značajnom unapređenju postojećih) proizvoda, usluga ili tehnologija; pokusni razvoj podrazumijeva aktivnosti čiji je cilj razviti rezultate primijenjenih istraživanja te omogućiti komercijalnu primjenu novih, izmijenjenih ili unaprijeđenih proizvoda, usluga ili tehnologija, uključujući prototipe i pilot-projekte;
g) Gospodarski subjekti su društva i njihove grupacije (unije ili udruženja), poduzeća i poduzetnici, bez obzira na vrstu vlasništva, mjesto u kojem je registrirano sjedište ili prebivalište, javne institucije, javna poduzeća i poduzeća koja nadzire država, ostale fizičke i pravne osobe koje izravno ili neizravno, kontinuirano, periodično ili jednokratno, sudjeluju na tržištu, bez obzira na njihov pravni status, vrstu vlasničkog odnosa, mjesto u kojem je registrirano sjedište ili prebivalište, kao i neprofitne organizacije;
h) Javno poduzeće je svako poduzeće nad kojim javna tijela imaju izravni ili neizravni dominantni utjecaj, na temelju prirode njihovog vlasništva nad poduzećem, njihovog financijskog udjela u poduzeću ili u pravilima upravljanja;
i) Mala i srednja poduzeća su svi privredni subjekti određeni kao mala ili srednja poduzeća sukladno odgovarajućim zakonodavstvom Europske unije;
j) Gospodarski subjekti u poteškoćama su oni subjekti koji nisu u stanju, bilo svojim vlastitim ili sredstvima koja mogu dobiti od svojih vlasnika/dioničara ili vjerovnika, zaustaviti gubitke, što bi bez intervencije javnih tijela, kratkoročno ili srednjoročno, gotovo zasigurno rezultiralo prestankom njihovog poslovanja;
k) Referentna kamatna stopa je prosječna kamatna stopa komercijalnih banaka na tržištu kapitala Bosne i Hercegovine;
l) Popis državne potpore je sveobuhvatni popis svih oblika državne potpore dodijeljene u Bosni i Hercegovini, razvrstane po vrsti, kategoriji, iznosu, trajanju, razini vlasti i pravnom temelju, u obliku baze podataka i kao poseban dokument, sveobuhvatni popis svih programa pomoći pokrenutih prije formiranja Vijeća;
m) Usluge od općeg ekonomskog značaja su aktivnosti što su ih javna tijela prepoznala kao usluge od posebne važnosti za građane, a koje ne bi bile dostupne građanima
ili bi im bile dostupne pod manje povoljnim uvjetima od uobičajenih ako bi izostala intervencija javnih tijela, pod sljedećim kumulativnim uvjetima:
1) korisniku su efektivno povjerene nadležnosti koje uključuju jasno utvrđene obveze javnih usluga,
2) parametri za obračun naknada moraju se unaprijed utvrditi na objektivan i transparentan način,
3) naknade nisu veće od iznosa koji je nužan za pokrivanje svih ili dijela troškova nastalih ispunjavanjem obveza javnih usluga, uzimajući u obzir da je korisniku također omogućeno da ostvari razumnuzaradu za ispunjavanje ovih obveza;
4) poduzeće zaduženo za ispunjavanje ovih obveza bira se u postupku javnih nabava, a ako to ne uspije, razina naknada određuje se na temelju analize toga koliki bi bili troškovi tipičnog, dobro vođenog poduzeća za ispunjavanje tih obveza, uzimajući u obzir da je korisniku omogućeno da ostvari razumnu zaradu za ispunjavanje tih obveza;
n) Tehnologije dvostruke namjene su tehnologije razvijene za civilnu uporabu, a koje se mogu koristiti u vojne svrhe ili za proizvodnju oružja.


Članak 3.
(Definiranje državne potpore)


(1) Državna potpora, u smislu ovoga Zakona, jest svaki stvarni ili potencijalni javni rashod ili umanjeno ostvarenje javnog prihoda, postojećeg, planiranog ili potencijalnog, koju može dodijeliti ili planirati, izravno ili neizravno, davatelj državne potpore, u bilo kojem obliku, čime se narušava ili postoji opasnost od narušavanja konkurencije na tržištu stavljanjem u povoljniji položaj određenih gospodarskih subjekata, proizvodnje ili trgovine određenih proizvoda ili pružanje određenih usluga, ukoliko to utječe na ispunjavanje međunarodnih obveza Bosne i Hercegovine iz ovoga područja.
(2) Davatelji državne potpore, u smislu ovoga Zakona, su: Bosna i Hercegovina, Federacija Bosne i Hercegovine, Republika Srpska, Brčko Distrikt Bosne i Hercegovine,
kantonalne, gradske i općinske uprave putem ovlaštenih pravnih osoba, te svaka pravna osoba koja dodjeljuje ili upravlja državnom potporom.
(3) Korisnici državne potpore, u smislu ovoga Zakona, su gospodarski subjekti koji obavljaju gospodarsku djelatnost sudjelujući na tržištu tako što proizvode ili trguju robom i/ili uslugama.
(4) Program državne potpore (shema), u smislu ovoga Zakona, podrazumijeva akt na temelju kojega se, bez potrebe za dodatnim provedbenim mjerama, unaprijed neodređenim korisnicima državne potpore dodjeljuju pojedinačne državne potpore i akt na temelju kojega se državna potpora, koja unaprijed nije vezana uz poseban projekt, dodjeljuje jednom ili više korisnika državne potpore.
(5) Pojedinačna državna potpora (ad hoc), u smislu ovoga Zakona, podrazumijeva svaku državnu potporu dodijeljenu bilo kojem korisniku izvan utvrđenih programa državne potpore.

Članak 4.
(Primjena zakona)


(1) Ovaj se Zakon primjenjuje na odgovarajuće gospodarske subjekte iz svih sektora proizvodnje, trgovine i usluga i na svu državnu potporu, s iznimkom sektora i državne potpore iz stavka (2) ovoga članka.
(2) Ovaj se Zakon ne primijenjuje na:
a) državnu potporu za poljoprivredu i ribarstvo,
b) državnu potporu nacionalnoj sigurnosnoj ili vojnoj industriji, uključujući potporu dodijeljenu za tehnologiju dvostruke namjene, pod uvjetom da je svrha te potpore subvencionirati robe i tehnologiju namijenjene isključivo u svrhe nacionalne sigurnosti ili obrane,
c) javnu potrošnju na infrastrukturu.
(3) Tijela nadležna za primjenu i provedbu ovoga Zakona su:
a) Vijeće,
b) provedbena tijela, i to: Vijeće ministara Bosne i Hercegovine, Vlada Federacije Bosne i Hercegovine, Vlada Republike Srpske i Vlada Brčko Distrikta Bosne i Hercegovine, putem svojih nadležnih tijela.
(4) Sva provedbena tijela koordiniraju svoje aktivnosti.


Članak 5.
(Neodobrena državna potpora)


(1) Osim ako nije drukčije propisano ovim Zakonom, državna potpora u bilo kojem obliku koja narušava ili prijeti da naruši tržišnu konkurenciju davanjem prednosti određenim gospodarskim subjektima, proizvodnji ili trgovini određenih proizvoda ili pružanju određenih usluga, u mjeri u kojoj to može utjecati na ispunjavanje obveza Bosne i Hercegovine u međunarodnim sporazumima, nije sukladna ovom Zakonu.
(2) Stavak (1) ovoga članka primjenjuje se na programe ili sheme državne potpore i na pojedinačnu državnu potporu.
(3) Državna potpora dodijeljena protivno odredbama ovoga Zakona, odnosno bez ili protivno odredbama odluke Vijeća, nezakonita je i mora se biti vraćena.

Članak 6.
(Odobrena državna potpora)


(1) Odobrena državna potpora je:
a) popotpora koja ima socijalni karakter i koja se dodjeljuje pojedinačnim korisnicima bez diskriminacije u pogledu podrijetla robe, proizvoda koji čine dodijeljenu državnu potporu;
b) potporu za naknadu materijalne štete prouzrokovane prirodnim nepogodama ili drugim izvanrednim okolnostima;
c) financijska potpora pravnim i fizičkim osobama kojima je sukladno posebnim pravilima povjereno obavljanje usluga od općeg ekonomskog interesa ili dodijeljeno isključivo pravo obavljanja određenih djelatnosti ako bi u slučaju nepostojanja takve pomoći te osobe bile onemogućene u izvršavanju posebnih zadataka koji su im povjereni i pod uslovom da je državna potpora samo naknada za obavljanje i izvršenje tih zadataka i pod uvjetom da se time u većoj mjeri ne narušava tržišna konkurencija i ispunjavanje preuzetih međunarodnih obveza;
d) potpora koja je usklađena s pravilom de minimis, sukladno članku 2. točka c) ovoga Zakona.
(2) Državna potpora koja prelazi iznos de minimis, kako je utvrđeno u članku 2. točka c) ovoga Zakona, može biti odobrena odlukom Vijeća sukladno članku 12. stavak
(3) ovoga Zakona u sljedećim slučajevima:
a) potpora kojom se unapređuje gospodarski razvitak Bosne i Hercegovine, a koja će biti dodijeljena do 30. lipnja 2014. godine, vodeći računa o niskom životnom standardu i problemu nedovoljne zaposlenosti u Bosni i Hercegovini;
b) potpora za unapređenje provedbe projekta od zajedničkog europskog interesa u Bosni i Hercegovini ili za otklanjanje ozbiljnog poremećaja gospodarstva Bosne i Hercegovine;
c) potpora koja olakšava razvoj određenih gospodarskih djelatnosti ili određenih gospodarskih područja, ako takva potpora ne utječe nepovoljno na uvjete trgovine
s kojima se Bosna i Hercegovina suglasila u međunarodnim sporazumima, a naročito:
1) potpora malim i srednjim poduzećima, uključujući pomoć za unapređenje izvoza aktivnostima kao što su sudjelovanje na međunarodnim sajmovima,
2) potpora za zaštitu okoliša i uštedu energije,
3) potpora u obeštećenju, spašavanju ili restrukturiranju
gospodarskih subjekata,
4) potpora za obuku zaposlenika,
5) potpora za stvaranje novih radnih mjesta (zapošljavanje),
6) potpora za istraživanje i razvoj;
d) potpora za unapređenje kulture i očuvanje naslijeđa, ako takva potpora ne utječe na uvjete trgovine i pravila konkurencije s kojima se Bosna i Hercegovina suglasila u međunarodnim sporazumima.


POGLAVLJE II. SASTAV VIJEĆA, NADLEŽNOST, NAČIN
RADA I ODLUKE VIJEĆA I PROVEDBENIH TIJELA


Članak 7.
(Sastav Vijeća)


(1) Vijeće je javna institucija koja samostalno obavlja svoju djelatnost i dužna je osigurati dosljednu primjenu ovoga Zakona na cijelome teritoriju Bosne i Hercegovine. Vijeće ima osam članova:
a) tri predstavnika koje imenuje Vijeće ministara Bosne i Hercegovine,
b) dva predstavnika koje imenuje Vlada Republike Srpske,
c) dva predstavnika koje imenuje Vlada Federacije Bosne i Hercegovine,
d) jednoga predstavnika kojega imenuje Vlada Brčko Distrikta Bosne i Hercegovine.
(2) Konstitutivni narodi Bosne i Hercegovine moraju imati najmanje po dva predstavnika u Vijeću.
(3) Članovi Vijeća imenuju se na mandat od četiri godine.
(4) Članovi Vijeća biraju predsjedatelja i dva zamjenika na mandat od jedne godine.
(5) Članovi Vijeća biraju se između priznatih stručnjaka iz područja ekonomije ili prava. Status članova Vijeća nespojiv je s bilo kojom izravnom ili neizravnom, stalnom ili povremenom dužnosti ili funkcijom koja njihovu neovisnost može izložiti riziku ili stvoriti potencijalni sukob interesa. Članovi Vijeća mogu obavljati akademske djelatnosti i raditi u profesionalnim i znanstvenim tijelima.
(6) Visina naknade za rad u Vijeću bit će utvrđena posebnim propisom koji donosi Vijeće ministara BiH.


Članak 8.
(Tajništvo Vijeća)


(1) Vijeće ima Tajništvo koje obavlja organizacijske, tehničke i upravne poslove i zadatke potrebne za njegov rad i koordinira njegovim radom.
(2) Vijeće će na svojoj konstituirajućoj sjednici usvojiti poslovnik o radu Tajništva.


Članak 9.
(Proračun Vijeća)


(1) Proračun Vijeća uključuje proračun za Tajništvo Vijeća.
(2) Tajništvo Vijeća dužno je izraditi nacrt prijedloga proračuna Vijeća, dostaviti ga Vijeću na odobrenje i pripremati redovita izvješća o izvršenju proračuna.
(3) Sredstva za financiranje rada Vijeća osiguravaju Vijeće ministara BiH, Republika Srpska i Federacija BiH u jednakim omjerima (po jednu trećinu), a proračun Vijeća izvršava se putem Ministarstva financija i trezora BiH.


Članak 10.
(Nadležnosti Vijeća)


(1) Vijeće ima isključivu nadležnost za odobravanje programa/ shema državne potpore i pojedinačne državne potpore i za odlučivanje o povratu nezakonito dodijeljene državne potpore, te za uspostavu i upravljanje popisom državne potpore i popisom programa/shema državne potpore započetima prije osnivanja Vijeća.
(2) Vijeće ima pravo pokrenuti istrage i obavljati naknadne procjene dodijeljene državne potpore ako postoji dovoljno indikacija o tome da se državna potpora nezakonito koristi.
(3) Vijeće, po potrebi, izdaje smjernice o državnoj potpori i primjeni ovoga Zakona. Prije izdavanja smjernica obavljaju se konzultacije s provedbenim tijelima. Provedbenim tijelima stoje na raspolaganju smjernice, a ona ih mogu dostaviti davateljima državne potpore.
(4) Vijeće izrađuje godišnje izvješće o državnoj potpori i
svome radu.
(5) Vijeće surađuje s međunarodnim tijelima sukladno međunarodnim
obvezama Bosne i Hercegovine.
(6) Vijeće, u smislu ovoga Zakona, surađuje i s drugim tijelima,
posebice s provedbenim tijelima.

Članak 11.
(Način rada i donošenja odluka)

(1) Sjednicom Vijeća predsjeda predsjedatelj i, ukoliko je spriječen obnašati ovu dužnost, zamjenjuje ga jedan od zamjenika predsjedatelja.
(2) Sjednice Vijeća održavaju se u skladu s izraženim potrebama ili zahtjevima i najmanje jednom mjesečno.
(3) Za održavanje sjednice Vijeća potrebna je nazočnost najmanje sedam članova Vijeća.
(4) Da bi odluke bile pravno valjane, za njih trebaju glasovati najmanje sedam članova Vijeća, s tim što to podrazumijeva glas najmanje jednog člana iz svakog konstitutivnog naroda u Bosni i Hercegovini.

Članak 12.
(Odluke Vijeća)


(1) Uz iznimku odobrene državne potpore navedene u članku 6. stavak (1) ovoga Zakona, davatelji državne potpore pravovremeno će obavijestiti nadležna provedbena tijela za ovaj Zakon o stanju planirane i postojeće državne potpore ako ona trpi značajne promjene i dostaviti zahtjev za odobrenje takve potpore spomenutim tijelima.
(2) Provedbena tijela obvezna su proslijediti zahtjeve Vijeću u roku od 30 dana, uključujući i mišljenje iz članka 14. stavak (1) ovoga Zakona, koje Vijeće može uzeti u obzir prilikom donošenja konačne odluke.
(3) Vijeće ocjenjuje zahtjev i donosi odluku kojom se:
a) odobrava državna potpora,
b) odobrava državna potpora pod posebnim uvjetima,
c) utvrđuje da državna potpora ne predstavlja državnu
potporu u smislu ovoga Zakona.
(4) Odluke Vijeća upućuju se davatelju državne potpore.
(5) Vijeće donosi odluku iz stavka (1) ovoga članka u roku od 60 dana od dana zaprimanja potpunog i urednog zahtjeva za državnu potporu.
(6) Uz iznimku odobrene državne potpore navedene u članku
6. stavak (1) ovoga Zakona, davatelj državne potpore može dodijeliti korisniku državnu potporu isključivo nakon što to odobri Vijeće, sukladno ovome Zakonu.
(7) Iznimno od stavka (6) ovoga članka, Vijeće može odobriti državnu potporu ex post ako utvrdi da je predmetna državna potpora usklađena s ovim Zakonom. Ex post odobrenjem mogu se utvrditi posebni uvjeti i vremenska ograničenja za provođenje državne potpore.
(8) Vijeće može usvojiti odluku kojom zahtijeva od davatelja državne potpore da obustavi svaku nezakonitu državnu potporu, a davatelj državne potpore dostavlja potrebne obavijesti Vijeću u svrhu ocjenjivanja dodijeljene državne potpore.

Članak 13.
(Nadležnosti provedbenih tijela)


(1) Provedbena tijela daju podršku Vijeću u njegovom radu.
(2) Na zahtjev Vijeća, provedbena tijela prikupljaju i obrađuju podatke o broju zahtjeva i o odobrenoj državnoj pomoći i dostavljaju ih Vijeću. Oni prikupljaju i obrađuju podatke o dodijeljenoj državnoj potpori i prije osnivanja Vijeća i dostavljaju ih Vijeću.
(3) Provedbena tijela poduzimaju sve potrebne mjere kako bi osigurala da do 1. srpnja 2012. godine programi državne potpore pokrenuti prije osnivanja Vijeća budu usklađeni s kriterijima iz članka 36. stavak (2) Privremenog sporazuma o trgovini i trgovinskim mjerama, potpisanim 16. lipnja 2008. godine između Europske zajednice, s jedne, i Bosne i Hercegovine, s druge strane.


Članak 14.
(Mehanizam za konzultacije između Vijeća i provedbenih tijela)


(1) Sukladno svojim nadležnostima, provedbena tijela izdaju mišljenje o prijedlozima pojedinačnih potpora i programima državne potpore.
(2) Vijeće se konzultira s provedbenim tijelima prije nego što donese odluku o odobrenim pojedinačnim i programima državne potpore.
(3) Provedbena tijela prate provedbu dodijeljene državne potpore, uključujući i ex post nadzor i izvješćuju Vijeće o svojim nalazima. Vijeće može tražiti od provedbenih tijela da obavljaju praćenje.
(4) Provedbena tijela sudjeluju u izradi godišnjeg izvješća o državnoj potpori.


Članak 15.
(Obveze davatelja državne potpore)


(1) Davatelji državne potpore surađuju s nadležnim tijelima.  Na zahtjev nadležnih tijela, čine im dostupnima sve bitne informacije.
(2) Davatelji državne potpore obavještavaju nadležna tijela o svim planovima za dodjelu državne potpore.
(3) Davatelji državne potpore dužni su voditi evidenciju i arhivu dokumenata o svim vrstama državne potpore u razdoblju od deset godina, počevši od dana kada je državna potpora dodijeljena.

Članak 16.
(Sudska zaštita po odlukama Vijeća)


(1) Odluke Vijeća su konačne.
(2) Nezadovoljne stranke mogu pokrenuti upravni spor pred Sudom Bosne i Hercegovine u roku od 30 dana od primitka konačne odluke ili ako odluka nije donesena sukladno ovome Zakonu. Upravni spor ne obustavlja primjenu odluke Vijeća.

Članak 17.
(Objavljivanje odluka)


Odluke Vijeća objavljuju se u "Službenom glasniku BiH", "Službenim novinama Federacije BiH", "Službenom glasniku RS" i "Službenom glasniku Brčko Distrikta BiH".

POGLAVLJE III. POVRAT DRŽAVNE POTPORE, GODIŠNJE
IZVJEŠĆE, POPIS I ZAŠTITA TAJNOSTI PODATAKA


Članak 18.
(Povrat i ex post nadzor državne potpore)


(1) Vijeće odlučuje o povratu nezakonito dodijeljene državne potpore. Državna potpora koju treba vratiti podrazumijeva iskorišteni iznos državne potpore, uvećan za zatezne kamate, počevši od dana početka korištenja nezakonite državne potpore.
(2) Provedbena tijela iz članka 4. stavak (3) točka b) ovoga Zakona primaju obavijest o odluci o povratu.
(3) Ako se ex post nadzorom utvrde nepravilnosti, Vijeće određuje davatelju državne potpore rok od najdulje 90 dana da otkloni utvrđene nepravilnosti. Ako davatelj državne potpore ne otkloni nepravilnosti, Vijeće odlučuje o povratu iznosa dodijeljene državne potpore u visini utvrđenih nepravilnosti, uvećanom za iznos zateznih kamata koje teku od dana kada su se utvrđene nepravilnosti pojavile.
(4) Davatelj državne potpore dužan je obavijestiti Vijeće o izvršenom povratu.
(5) Državna potpora vraćena sukladno ovome Zakonu predstavlja prihod davatelja državne pomoći.

Članak 19.
(Godišnje izvješće o državnoj potpori)


(1) Vijeće je obvezno izraditi i usvojiti izvješće o državnoj potpori u Bosni i Hercegovini za prethodnu godinu i dostavlja ga Vijeću ministara Bosne i Hercegovine, najkasnije do 30. lipnja tekuće godine. Izvješće sadrži aktivnosti koje su poduzeli provedbena tijela i davatelj državne pomoći radi usklađivanja programa državne potpore pokrenutih prije formiranja Vijeća s kriterijima iz članka 36. stavak (2) Privremenog sporazuma o trgovini i trgovinskim mjerama.
(2) Vijeće ministara Bosne i Hercegovine, nakon usvajanja, izvješće o dodijeljenoj državnoj potpori dostavlja međunarodnim institucijama, sukladno sklopljenim sporazumima o recipročnom izvješćivanju.
(3) Vijeće je obvezno prvo godišnje izvješće iz stavka (1) ovoga članka izraditi i podnijeti Vijeću ministara Bosne i Hercegovine najkasnije godinu dana nakon stupanja na snagu ovoga Zakona.
(4) Davatelj državne potpore dužan je voditi evidenciju i arhivu dokumenata za sve vrste državne potpore u razdoblju od deset godina, počevši od dana kada je državna potpora dodijeljena.


Članak 20.
(Popis/inventar državne potpore)


(1) Popis/inventar državne potpore i inventar programa/shema državne potpore koji su utvrđeni prije osnivanja Vijeća bit će dostavljeni Vijeću ministara Bosne i Hercegovine. Popis/inventar programa državne potpore utvrđenih prije osnivanja Vijeća bit će dostavljen Vijeću ministara Bosne i Hercegovine, a najkasnije do 1. srpnja 2012. godine.
(2) Vijeće ministara Bosne i Hercegovine, na prijedlog Vijeća, usvaja popis/inventar, koji dostavlja međunarodnim institucijama, sukladno sklopljenim ugovorima o izvješćivanju.

Članak 21.
(Tajnost podataka)


(1) Članovi Vijeća i zaposlenici nadležnih tijela, u smislu ovoga Zakona, kao i angažirani stručnjaci za rad u pojedinim područjima dužni su čuvati službenu/poslovnu tajnu, bez obzira na način na koji su je doznali. Obveza čuvanja službene/poslovne tajne traje i nakon prestanka dužnosti odnosno rada u nadležnim tijelima, sukladno važećim propisima.
(2) Pod službenom/poslovnom tajnom iz stavka (1) ovoga članka podrazumijeva se posebno:
a) sve ono što je kao službena tajna određeno Zakonom o zaštiti tajnih podataka ("Službeni glasnik BiH", broj 54/05) ili drugim propisom;
b) sve ono što je kao službena ili poslovna tajna određeno općim aktom korisnika državne potpore i kao takvo označeno u prijedlogu za odobravanje državne potpore,
c) sve ono što su korisnici državne potpore opravdano posebno označili kao poslovnu odnosno službenu tajnu sukladno posebnim propisima,
d) sva dokumentacija zaprimljena od Europske komisije i drugih tijela Europske unije. (3) Iznimno od st. (1) i (2) ovoga člana, podaci i dokumenti koju su na bilo koji način bili javno dostupni odnosno koji se javno objavljuju na temelju posebnih odredaba ili odluka upravljačkih tijela ili rukovodstva korisnika državne potpore ne smatraju se službenom/poslovnom tajnom.

POGLAVLJE IV. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE


Članak 22.
(Osnivanje Vijeća)


Vijeće se osniva i postaje potpuno operativno u roku od tri mjeseca nakon stupanja na snagu ovoga Zakona.


Članak 23.
(Retroaktivnost)


(1) U roku od tri mjeseca nakon stupanja ovoga Zakona na snagu davatelji državne potpore podnose izvješće provedbenim tijelima o svim postojećim programima državne potpore. Provedbena tijela prosljeđuju ova izvješća Vijeću u roku od 30 dana.

Ako o nekom od postojećih programa državne potpore ne bude podneseno izvješće u roku iz stavka (1) ovoga članka, primjenjuju se odredbe o nezakonitoj potpori. Nakon stupanja na snagu ovoga Zakona povrat potpore dobiva retroaktivni učinak.


Članak 24.
(Podzakonski akti za primjenu i provedbu ovoga Zakona)


(1) Glede odobrene državne potpore iz članka 6. ovoga Zakona, provedbena tijela, po odobrenju Vijeća, usvajaju usklađene podzakonske akte o pojedinostima koje se odnose na namjene i uvjete za dodjelu državne potpore, te na sadržaje i kriterije za procjenu usklađenosti. Time se pobliže određuju elementi svojstveni različitim oblicima državne potpore, a naročito:
a) namjena državne potpore,
b) kategorija korisnika državne potpore,
c) najveći iznos i dinamika dodjele državne potpore određenome korisniku,
d) uvjeti za kumulaciju državne potpore, ako se državna potpora dodjeljuje iz više financijskih izvora ili ako se dodjeljuje više vrsta državne potpore,
e) rokovi koje treba poštivati prilikom postupka ocjenjivanja. (2) Vijeće ministara Bosne i Hercegovine usvaja podzakonski akt kojim se određuju postupci i obrasci za prijavu i obavještavanje o državnoj potpori, te postupci za ocjenjivanje usklađenosti i za povrat potpore.
(3) Podzakonski akti iz st. (1) i (2) ovoga članka bit će doneseni u roku od tri mjeseca od dana osnivanja Vijeća.
(4) Podzakonski akti usvojeni sukladno ovome Zakonu objavljuju se u "Službenom glasniku BiH", "Službenim novinama Federacije BiH", "Službenom glasniku RS" i "Službenom glasniku Brčko Distrikta BiH".

Članak 25.
(Stupanje na snagu)


Ovaj Zakon stupa na snagu osmoga dana od dana objave u "Službenom glasniku BiH". Broj 01,02-02-1-8/12 3. veljače 2012. godine Sarajevo

Predsjedatelj
Zastupničkog doma
Parlamentarne skupštine BiH
Dr. Milorad Živković. v. r.


Predsjedatelj
Doma naroda
Parlamentarne skupštine BiH
Ognjen Tadić, v. r.